Erzincan Valiliği himayesinde düzenlenen ‘Alternatif Turizm Buluşmaları: Kemaliye Turizm Çalıştayı’ ile Kemaliye, Arapgir ve Divriği ilçeleri ortak bir turizm destinasyonu oluşturma ismine değerli adımlar atıldı. Çalıştayda beş ana tema üzerine lokal paydaşların görüş ve teklifleri değerlendirildi.
Erzincan Valiliği himayesinde Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Kemaliye Kaymakamlığı, Kemaliye Belediyesi ve Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA) işbirliğiyle düzenlenen “Alternatif Turizm Buluşmaları: Kemaliye Turizm Çalıştayı” Kemaliye Hacı Ali Akın Meslek Yüksekokulu konut sahipliğinde gerçekleştirildi.
Kemaliye’ye komşu olan Arapgir ve Divriği ilçelerinin sahip olduğu tarihî ve kültürel benzerlikler nedeniyle bölgesel iş birliğinin teşvik edildiği çalıştayda, üç ilçeyi kapsayan ortak bir turizm destinasyonunun oluşturulması ismine kıymetli bir adım atıldı.
Kemaliye, Arapgir ve Divriği ilçelerinin bir ortaya getirilerek bölgenin turizm potansiyelinin artırılması ve ortak bir pazarlama stratejisi geliştirmesinin amaçlandığı çalıştayda, kamu ve özel bölümün uyumu ile hayata geçirilecek olan plan sayesinde, bölge tek bir turizm destinasyonu olarak daha faal bir halde tanıtılması ve pazarlanması sağlanacak. Böylece ilçelerin turizm gelirlerinin artırılması ve bölgenin turizm kesimindeki yerinin daha da güçlendirilmesi hedefleniyor.
Kemaliye, Arapgir ve Divriği ilçelerinden gelen 100’ün üzerinde kamu ve özel kesim temsilcisinin katıldığı çalıştayda, kültür ve inanç turizmi, tabiat, spor, kamp ve karavan turizmi, ulusal ve milletlerarası çalışmalar, mahallî işletmelerin ve halkın turizme iştiraki, ortak destinasyon çalışması olmak üzere beş ana tema üzerinde lokal paydaşların turizme yönelik görüş, teklif ve proje fikirleri değerlendirildi. – ERZİNCAN
YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)