Spor

Serdal Adalı: 3,5 yıllık gelirler kırdırılmış

Beşiktaş Jimnastik Kulübü Lider Adayı Serdal Adalı, kulübün 3,5 yıllık gelirlerinin kırıldığını açıkladı.

Paylaş

Serdal Adalı: 3,5 yıllık gelirler kırdırılmış
Haber Merkezi

Beşiktaş Jimnastik Kulübü Lider Adayı Serdal Adalı, TV100’e açıklamalarda bulundu.

“BEŞİKTAŞ’IN KAYBEDECEK VAKTİ KALMADI”

“Maçtan geliyorum. Biraz canım sıkkın. İnsanın canı sıkılıyor. Kendimden daha çok taraftarın hüznü beni daha çok üzüyor. Diyecek bir şey de bulamıyorum. Son 1-1.5 ayda masa devrildi de her şey dağıldı imgesi var! Keşke seçim yarın olsaydı da bir an evvel müdahale etme talihi olsaydı. Beşiktaş’ın artık bir saniye bile kaybedecek vakti kalmadı. Saha içi ve dışı birlikte yürümeli. Lakin saha dışındaki durum, futbolcuları etkiliyor. Doğal değil fakat daha evvel bunun örnekleri var. Dışarıdaki kuvvetli bir Beşiktaş, saha içinde kendisini gösteriyor. Dönem başında grubun uygun gittiği manzara birebir vakitte saha dışında topluluğun birlik beraberlik içerisinde olduğu bir devir. Dışarıdaki olaylardan sonra bir türlü tertip tutmadı.”

“BU KADARINI İDDİA ETMİYORDUM”

“Maalesef Ümraniye’nin işvereni aşikâr değil. Bir gün Mete Bey gidiyor, sonraki gün başka yönetici gidiyor. Çok değerli bir maç öncesi lider gidiyor. Maalesef bunlar gerçek değil. Futbolcu orada kiminle muhatap olacağını bilmiyor. Çok başlılık ekibin bu hale gelmesinin en büyük nedeni. Gövdemi taşın altına koydum! Ben gövdemi 13 yıldır taşın altına koyuyorum. Her vakit elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Vazgeçmedim! Bilhassa son bir senede istediğimiz görüntüye gelmedi durum. Seçimi kaybettikten sonra da elimden geleni yaptım, idareye dayanak oldum. İçlerindeki bu bölünmüşlüğün de çok farkında değildim. İdarenin içinde bir kadro şeyler olabilir, her idarede olabiliyor. Lakin son 1.5 aydan sonra öğrendiklerimiz ve şahit olduklarımız, samimi söylüyorum, ben bu kadarını varsayım etmiyordum.”

SPORTİF YÖNETİCİ GELİYOR

“Sonradan öğrendik ki yöneticinin birinin farklı bir scout takımı var, kulübün, Hüseyin Yücel’in, lider Hasan Arat’ın scout takımı var. 6 ayrı yerden kulübü yönetemezsiniz. Meseleler buradan gelmiş. İki tane sportif yönetici. Futbolcuların üzerinde kim otorite kuracak? Makus gidişatın nedenini bu olarak görüyorum. Günlerdir kanal kanal dolaşıyoruz. Sırası gelirse, işin mali portresini ortaya koyacağım lakin ben bile sıkıldım. Düşünce aşikâr. Taraftar da artık bundan sıkıldı. Ne yapacaksanız yapın, ekibi düzeltin. Her çıktığım yerde, “Ne yapacaksınız, nasıl düzelecek?” diye soruyorlar. Plan ve programımızı yaptık. Futbolla ilgili kesin çizgilerimiz muhakkak. Sportif yönetici konusu maalesef Türkiye’de uygulamak çok güç. Bir saha içine inmeyen, inme ihtimali de olmayan, takım mühendisliğinde başarılı, scout takımını de yönetecek bir Futbol adamı ile anlaşmak üzereyiz. Yabancı birisi. Türkiye’ye geliyor pazartesi. Sportif yönetici değil! Scoutingin başına gelecek. Daha evvelden deneyimli. Pazartesi günü gelecek. İsim veremiyorum. Avrupa futbolunda çalıştığı kulüp itibariyle çok başarılı bir futbol adamı. Bize de uyacağını düşünüyorum. Bizim başımızdaki yeni futbol planlamasını yönetecek kapasitede bir arkadaş. Yılbaşı transfer periyodunda çok ivedi transfer yapmamız lazım. İnşallah pazartesi günü geliyor. Yapmak istediklerimizi telefonda anlattığımızda kendisi de olumlu buldu. Bekliyoruz. Daha evvel Türkiye’de çalışmadı. Almanya’da çalışıyor şu anda. Kulüpte scout ve takım planlaması yapıyor. Teknik adamla ilgili tasarrufu olmayacak lakin birlikte çalışacak.”

SERGEN YALÇIN SÖZLERİ

“Yerli hocalardan Sergen Yalçın. Geçtiğimiz hafta, 3-4 evvel, telefonda konuştuk 25-30 dakika. Alışılmış Sergen Hoca’nın telaşı, mevcut ekibi ayağa kaldırmak. Onun da başına yattı aklımızdaki plana. Arkadaşlar, sıkı bir çalışma halinde. İşin finans kısmını da düzgün hale getirmek lazım. Kulübün bütçesinden ve idareye alacağımız bir arkadaş bunu üstlenecek. Bu sene de dahil olmak üzere, hepimizin özlediği o saldıran, genç, dinamik bir Beşiktaş’ı hazırlamayı planlıyoruz. Sergen Hoca ile görüştük. Başımda 3.5 yıllık proje olduğunu söyledim. Bunu Sergen Hoca’nın grubundan biriyle paylaştılar bizim arkadaşlar. Kısa müddetli, 1-1.5 sene üzere değil, Sergen Hoca da kurallarımızı kabul ederse anlaşacağız. Lakin kurallarla ilgili sohbet basamağını yaptık yalnızca.”

“3.5 YILLIK GELİRLER KIRDIRILMIŞ”

“ÖDEMELERİN PLANLARINI YAPTIK”

“Mevcut ellerde olan bir Beşiktaş, mayısta daha berbat olacaktı. Bunu herkes bilsin! Neden olma nedenim bu zaten! Öbür bir sebebi yok. Önümüzdeki ödemeler, geçtiğimiz bir sene içerisinde yapılan yanlışlardan ötürü ortaya çıkan ödemeler. Ödemelerin planlamasını yaptık. Mayısa kadar toplam 45 milyon euro. Doğal kendi söz ettikleri sayı bu, içeriye girdiğimizde ne bulacağımızı bilmiyoruz. 45 değil, 48, 42 olur. Çok büyük bir sürpriz beklemiyorum. Son 10 senede 3 seçime girdim. Bir şeye hazırlık yapmama gerek yok. Ben mali durumu ve ötelenen borçları az çok biliyorum. Bir sene evvel seçime girdim, o günkü sayıları çok âlâ biliyorum. Söylem ediyorum o günlerden bugüne harcanan 100 milyon euro var. Geçen yılki maaş ödemeleri ile bu yılki maaş ödemeleri ortasında 35 milyon euro var. 40 milyon euro da bonservis var. Hüseyin Bey, “4’e böldük” diyor. Ancak bu Beşiktaş’ın bütçesine yazılmış. Bu masrafları yapmamış olsalar, bütçeye uygun hareket etseler bugün bu açık tahminen 20 milyon euro olacaktı.”

Paylaş

YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)

.....

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL